SJGFRHCP: iPhone 4S

Efter att ha nästan uttjänt min gamla Sony Ericsson C902 med tillhörande fattig-student-har-inte-råd-att-få-för-höga-telefonräkningar-kontantkort, efter att ha tappat den i marken otaliga gånger, efter att ha slarvat bort den på finlandsfärjan men fått tillbaka den i ett tårfyllt återseende endast förstärkt av bakfyllan, från receptionen, tack vare en hjälte som lämnade in den, efter att ha skrivit så många SMS så att nummerplattan höll på att lossna och jag fick superlimma fast den igen (vilket ledde till att "lås upp"-knappen fungerade sådär ett tag) - efter allt det, var det dags för min telefon att gå i pension.

 

Jag valde efter lite velande en iPhone 4S med mitt abonnemang, och jag ångrar inte det valet alls, trots att vissa har rynkat på näsan efter att jag sanningsenligt svart på frågorna "Ooh, har du en ny mobil? Vad är det för sort?" Jag har blivit frälst. Jag kommer aldrig att kunna gå tillbaka till att faktiskt trycka på knappar för att författa SMS.

 

 

Med smartphones, till skillnad från dumbphones, kommer även fenomenet appar, och i dessa har jag kastat mig ner handlöst och blivit helt ägd och förnedrad i såväl Rumble som WordFeud. Men det är ok, jag är ny.

 

En annan reflektion jag gjorde i just WordFeud var att appen ibland pausar sig själv och stolt basunerar, över hela skärmen, "Tired of ads? Upgrade to the full version now, and get rid of them!" eller något liknande, och sen låter telefonen mig antingen betala 22 kr för att bli av med meddelandet, eller bara trycka bort det.

 

Jag hade kunnat förstå det hela om det nu faktiskt var en annons i rutan, men det är det inte, det är bara den texten. Rumble har annonser lite här och var i gratisversionen, så det är ok. WordFeud försöker irritera mig tills dess att jag betalar. Den försöker få mig att bli provocerad och arg nog och därför ge mig.

 

WordFeud är en terrorist. I smyg.

 

P.S. Om man går ifrån ämnet "Saker jag gillar förutom Red Hot Chili Peppers" och istället fokuserar på Red Hot Chili Peppers: ungefär en vecka efter att jag skaffade mig en smartphone och därmed Spotify Premium släpptes alla Red Hot Chili Peppers studioalbum på just Spotify. Coincidence? I think not! Livskvalité +9001.


Kommentarer
Postat av: AnKi

Jag saknar din förra underrubrik lite, jag skrattade varje gång jag läste den.



2012-04-18 @ 08:14:29
URL: http://klottrat.blogg.se/
Postat av: AnKi

Och även om både du och David propagerat väl för iPhone är jag inte säker på att det är vad jag ska skaffa mig om/när jag har lyckats slå sönder den gamla. Det är trots allt Apple som skapat Mac och Mac är djävulens påfund.

2012-04-18 @ 08:15:52
URL: http://klottrat.blogg.se/
Postat av: Robin

Men den här kategorin är äldre :)

2012-04-18 @ 14:21:10
Postat av: AnKi

Jag tänkte på underrubriken på bloggen, "Smartare än du - förmodligen". Det är inget fel på den här heller, men den förra var roligare. I min värld iaf ^^

2012-04-20 @ 08:31:47
URL: http://klottrat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0