SJGFRHCP: Väldigt, väldigt vita människor

Mest på skoj har jag en privat topplista över de vitaste människorna jag känner. Jag menar självfallet inte vita som i vita i hyn, då hade jag själv toppat den utan konkurrens - snarare menar jag vithet som en sinnesstämmning. Det är många som känner sig förnärmade när jag nämner att de är, exempelvis, den tolfte vitaste människan jag känner, och många efterfrågar även en definition av vitheten, så därför tänkte jag lista några vanliga synder som dessa har gjort sig skyldiga till, och därför kan skriva "den femte vitaste människan Robin känner" i sitt CV.

 

Om man tycker att det är ok att göra dansmoves som "delfinen" eller "julgranen" är man väldigt vit. Känner man inte till dessa moves alls är man nog säker.

 

Om man tycker att det är mysigt med  tacokväll framför På Spåret, då är man väldigt, väldigt vit.

 

Om man har en skål med godis stående på soffbordet hela tiden, bara om folk skulle komma förbi, är man antingen vit eller tant eller både och.

 

Om man fortfarande köper sin musik på fysiska skivor och försvarar det här med att säga "jag gillar att ha skivan med konvolutet och allt" eller "jag har en CD-samling som jag arbetar på", men egentligen så är det helt enkelt så att man antingen inte kan ladda ner musik lagligt, eller tycker att det är omoraliskt att ladda ner den olagligt, då är man sjukt vit.

 

CD-konvolut, någonting som nästan bara vita människor gillar

 

Om man bekänner sig som icke-religiös, men menar att man alltid har gillat de österländska filosofierna mycket, då är man jävligt vit.

 

Om man läser kurser vid en högskola utan något egentligt syfte, utan bara för att det är roligt att lära sig och att ha något att göra, då är man extremt vit.

 

Det finns självklart många fler saker som skulle kunna göra en människa vit i mina ögon, och som förärar en med en plats på min top 10, men ovan är en rad ganska ofta observerade fenomen.


Kommentarer
Postat av: Vitast

Tycker ändå att jag som ligger etta i listan borde få säga några ord om dina kriterier (o jag borde dessutom användas som någon form av mall)

Det här med godis - jag har ingen godisskål framme, faktum är att jag inte gillar sötsaker så mycket. Chips däremot - mums.

Det här med cd-skivor...det har jag inga heller...



Jag har dock en egen djungel i vardagsrummet, eldar frekvent med doftljus, lagar matlådor en till två gånger i veckan.

Vad är det mer jag gör som du tycker är så där härligt svennigt? Har glömt det mesta, men främst att jag går in för att ligga etta på listan, o den som försöker slå mig genom att försöka klura ut kriterierna kommer få en tuff match, eller hur Robin?!



2011-10-02 @ 22:00:49
Postat av: BlondinRobin

Jag kan ganska lugnt säga att du är ohotad etta, ja :)

2011-10-02 @ 23:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0