Rika människor och alternativmedicin: Steve Jobs

Steve Jobs. 1955 - 2011


För er som bor under stenar eller i rymden kan jag meddela att en av Apples grundare, tillika en av de mest framstående entreprenörerna i modern tid, Steve Jobs, avled i förrgår av cancer. På bloggen scepticblog.org kan man sedan igår läsa att Steve Jobs hade ratat mer traditionella cancerbehandlingar till förmån för en alternativ behandling bestående av bland annat en särskild diet. Länk.

 

Inga säkra källor för detta hänvisas, men om det är sant är det väldigt beklagligt. Jag har tidigare här beskrivit min syn på andra alternativa former av medicin (se inlägget om homeopati), och det är i sig väldigt ironiskt hur en av världens rikaste människor, som bor i ett land där det finns tillgång till den allra finaste privata vården, ändå söker sig till olika alternativ och dör till en följd av detta, om man nu ska tro artikeln ovan.

 

Jag hoppas för alla inblandade att det inte är så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0