Frisörfrisyrer

Jag var och klippte mig tidigare idag.

 

Jag har ett ganska speciellt förhållande till mitt hår.

 

Jag klipper mig, och sen väntar jag med att gå till frisören igen tills dess att det har blivit såpass långt/fult att jag nästan skäms för att gå ut. Då skalar jag av nästan allt, och alternerar sedan så länge det går mellan frisyrerna "Marie Fredriksson" (mycket poppis inom studentvärlden häromkring), "Arn den äldre" (personlig favorit, ganska sällsynt) och "Arn den yngre" (bad-hair day).

 

Marie Fredriksson respektive Arn den äldre.


För det mesta är dock inte hår en stor grej för mig, varken på mig själv eller andra, men det finns ett undantag; den förbannade frisörfrisyren. Den frisyren jag alltid har när jag går ifrån en frisörsalong, och måste skämmas hela vägen hem innan jag kan åtgärda det hela. Eftersom jag alltid klipper mig kort brukar alla frisörer kasta i en massa blankt vax i mitt hår, vilket gör att det ser ut och känns ungefär som PVC-plast innan jag har hunnit duschar ur skiten. Det finns Playstation 2-spel med mer realistiskt hår.

 

Jag minns en gammal 91:an-serie där den eponymiske hjälten kommer från frisören och säger någonting i stil med "Sabla frisör som alltid kammar mitt hår fel!" Jag antar att Rudolf Petersson, skaparen av serien, har hämtat det här skämtet från en vardagsanekdot, och således blir slutsatsen att jag åtminstone inte är själv i mitt lidande.

 

Mer civilkurage åt alla frisörsalongsbesökare, så att vi vågar säga till att det är åt helvete!


Kommentarer
Postat av: Sumana

Håller med dig om att frisyren oftast är som värst när man lämnar frisörsalongen, det första jag brukar göra när jag kommer hem är att tvätta håret, dels för att få ut produkterna som de ev haft i men främst för att få bort allt det klippta håret som man tycks ha kvar i nacken, ansiktet och bakom öronen. Haha.

2011-11-30 @ 17:53:57
URL: http://sumana.tumblr.com
Postat av: Anna E

Speciellt när de glömmer var det var för människa under förklädet och gör blonda barbielockar som inte matchar bra till millencolin t-shirten och baggy jeans...

2011-11-30 @ 18:29:30
Postat av: AnKi

Både du och Sumana har fel, håret är aldrig så bra som när man går från frisören juh! Nästan jämt i alla fall. Särskilt de gångerna de har extra tid över och inte kan låta bli att göra nån fin uppsättning ;)

2011-11-30 @ 21:13:12
URL: http://klottrat.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ingen aning om vad du pratar om. Mitt hår är drop-dead-gorgeous när jag lämnar frisörsalongen.

2011-12-01 @ 14:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0