Dumma människor och geografi - The View

Det finns en kvinna vid namn Sherri Shepherd som dagligen får sitta med ett gäng andra kvinnor och tävla i att skrika högst i det amerikanska TV-programmet "The View". Programmet har under en tid varit ett av mina favorittidsfördriv, men jag tittar endast på väl valda delar av skiten, vilka lämpligt nog postas på YouTube.

 

Just Sherri Shepherd är en av de vuxna människor som jag har stött på i media som får mig att undra hur i helsike de ens har överlevt till vuxen ålder. I följande klipp ställer Whoopie Goldberg, en mycket smartare person, henne mot väggen i en diskussion om huruvida jorden är rund eller inte:

 

Lägg märke till hur Shepherd försöker skifta diskussionen till någonting helt annat - hur hon är en ansvarsfull moder och hur hon endast har brytt sig om hur hon ska ta hand om sin familj (vilket är en lögn - har man så dålig koll på omvärlden att man inte vet om huruvida jorden är rund eller inte kan man knappast bli kallad ansvarsfull, hur ska man kunna lära ett barn någonting när man inte kan något själv?). Mycket lustigt, och hade jag varit Shepherd hade jag nog gått hem och dragit någonting gammalt över mig och aldrig mer kommit tillbaka till The View för att visa upp min okunnighet i etern.

 

Det finns fler exempel på hennes förblindande okunnighet, sådan arrogans mot empirism att det tåras i mina ögon. Här är ett klipp där hon menar att hon inte tror på vetenskap:

 

Och här, slutligen, ett klipp där hon bevisar att hon inte heller har några kunskaper inom ämnet historia:

 

 

För mig är det mest obegripliga med den här människan att hon faktiskt fortfarande får vara med på The View, ett program som förvisso sänds dagtid, men som ändå har en viss önskan att anses som en seriös talkshow. I min mening borde Sherri Shepherd istället för att försöka vara seriös och förpesta andra konversationer med sin dynga starta en stand-upturné. Hon borde bara ta en mikrofon och ställa sig framför en publik och prata om hur hon tror att världen är i 30-40 minuter, garanterad skrattfest.

 

Några namnförslag:

 

"The world, according to Sherri Shepherd."

 

"Truth? What truth? I believe..."

 

"Is the world round? I've never thought about it..."


Kommentarer
Postat av: Johan

Lustigt nog är det ungefär lika fel att säga att jorden är rund som att den är platt (Om man ser till jordens böjning per km). Faktum är att den egentligen är päronformad(Ekliptisk) eftersom den roterar! Visst är det spännande att diametern mellan två punkter på ekvatorn är längre än den mellan nord och sydpolen?



Jag vet, onödig kommentar men det är Isaac Asimovs fel!

2011-11-07 @ 23:29:35
Postat av: BlondinRobin

Killjoy, okej - jorden är kanske inte perfekt sfärisk, förvisso, men den är långt mer klotformad än diskformad. Att säga att det är "ungefär lika fel" är att ge henne alldeles för mycket creds :)

2011-11-07 @ 23:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0