After Eight-teorin

Tidigare ikväll befann jag mig på jobbet, inne i nattklubbens kylrum för att hämta Cola eller något, och jag tänkte ninja mig till en After Eight, dels för att jag var lite trött, och dels för att klockan var över åtta. I asken fanns ungefär en miljon tomma After Eight-papper, och jag fylldes genast av vreden från tusen solar.

 

Efter att jag lugnat ner mig så insåg jag hur trivialt mitt bekymmer egentligen var - det enda som alla After Eight-papper gjorde var att jag fick spendera några sekunder till med att rota genom dessa innan jag hittade ett otomt papper.

 

 

Det hela ledde till en helt ny insikt - om huruvida man bor i ett i-land eller inte borde inte avgöras på de töntiga kriterierna som FN använder sig av (såsom analfabetism bland vuxna, medianinkomst, förväntad livslängd, barnadödlighet osv.) utan snarare om huruvida man kan bli uppriktigt upprörd över en så trivial sak som After Eight.

 

Det blev jag. Så om du läser det här bor du i ett i-land. Grattis.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Funderat på anger management? :P

2011-11-30 @ 08:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0