Själv är bäste dräng! Och läkare!

Det kan vara den senaste rapporteringen om EHEC-smittan som har gjort mig hypokondrisk, det brukar bita ganska bra på mig ett par dagar innan jag inser att det inte är någon större risk att jag skulle bli sjuk (jinxed!). De senaste dagarna har jag känt mig hängig och förkyld och i eftermiddags kom febern som på posten.

 

Eftersom jag är för spartansk (läs: fattig och oengegerad) äger jag ingen febertermometer, men jag har ett antal hemtest som jag brukar använda mig av:

 

1. Hur smakar Coca-Cola?

Vanligen tycker jag väldigt bra om Coca-Cola, utom när jag har feber, då Colan smakar sjukt illa. En enda klunk Coca-Cola räcker vanligen för att jag ska kunna ställa en väldigt säker diagnos.

Coca-Cola. Sjukt äckligt när man har feber. Kul anekdot: min flickvän och hennes familj kallar Coca-Cola för "Coca", och inte "Cola", och de tror att det är så de flesta säger. Ja se de där skåningarna...


2. Hur smakar Dr Pepper?

Jag har samma förhållande, fast omvänt, med Dr Pepper, vilken jag tycker är ok vanligtvis, men inte ett förstaval. När jag har feber är det dock sjukt gott med Dr Pepper, den smakar dock inte alls likadant som när man inte har feber.

Dr Pepper, sjukt god med 39°, sjukt meh med 37°.


3. Hur låter musiken?

Den tredje bombsäkra metoden går ut på att jag lyssnar på musik som jag egentligen inte lyssnar på så mycket, vanligen låtar av band jag gillar, men då låtar som jag oftast hoppar över. För en stund sedan gick jag till ICA och köpte en flaska Dr Peppern och lyssnade på Red Hot Chili Peppers C'mon Girl, och upptäckte genast flera intressanta nyanser i musiken och märkte också hur mäkta imponerad jag blev av texten. 

Red Hot Chili Peppers, awesome både med och utan feber.


Så, att vara sjuk är tråkigt, särskilt som jag har massvis att göra den här veckan, den sista veckan innan vi tar sommarlov. Men ändå, jag har en flaska helt awesome Dr Pepper, och iPod:en är full av grym musik. 

 

Fotnot: Nej, jag har inte tagit några illeala preparat. Nu ska jag googla symptomen för EHEC-infektion.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du har inte EHEC... du har:

1) inte ätit tyska böngroddar (som nu är den konstaterade smittbäraren),

2) inte blod i avföringen och diarré

3) du är förkyld och har ont i halsen - du har gått ute i för lite kläder i tron om det var sommar när det inte riktigt var det... ;)



Två alvedon varannan till var tredje timme, massa vatten och du är på benen igen på nolltid :)



//C

2011-06-06 @ 22:25:53
Postat av: BlondinRobin <3

Aha, jag trodde att smittan även fanns i mjölk? (Jag dricker ungefär en liter om dagen...)

2011-06-06 @ 22:31:30
Postat av: Sumana

http://youtu.be/gpxJhpofAPE, Kolla från 5 min (om du inte vill se hela dvs.)

2011-06-21 @ 18:11:23
URL: http://sumana.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0