Dumma människor och alkohol: Kissie. Igen.

Det är ingen hemlighet att jag är mäkta oimponerad (läs: sjukt avundsjuk) på hur Sveriges mest populära bloggerska dag efter dag lyckas tjäna massvis med pengar för att trycka ur sig sitt jävla dravel och ta kort på sig själv i speglar med för små kläder och putande fiskläppar. Jag ser även en viss ondska att förmedla stereotypa könsroller och utseendefixering till unga tjejer, Kissis uppenbara målgrupp, men låt gå för det för tillfället, för hon bjuder även till förstklassig underhållning under sin resa till Magaluf, som den äkta ambassadör för Sveriges ungdom som hon är.

 

Aftonbladet, en publikation som jag ibland inte riktigt drar helt jämt med, skrev i dagarna om hur Kissie gjorde stor succée på sin resa, och om hur hon druckit sig berisad (skräll) och bråkat, vilket ledde till att polis fick tillkallas, och Kissie helt sonika fick spendera en stund i baksätet av en polisbil.

 

Jag vågade inte lita på Aftonbladets citat, så jag kollade upp inlägget de skrivit om på Kissie blogg, och jag hittade det rätt snabbt efter att jag vadat genom fyra sidor med skit. Likt en brevbärare i snöstorm vägrade jag ge mig, dock, och här är citatet i fråga, saxat från hennes skit: "Hej.. Jag har inte kunnat blogga förens nu av massa andlendingar.. Har dessutom varit så bakis så jag tror jag ska dö! :( Inatt hade vi jätteroligt, vi började med middag och sen vart det shots efter shots.. Har druckit kanske 50 shots, och jag överdriver verkligen inte! Allt slutade dock inte lika bra, vi hamnade i bak i en spansk polisbil.. Mer om det vill jag inte berätta dock.. Ångest!"

 

Det här stycket innehåller en hel del komik, främst kommer den från Kissie stavning, grammatik och meningsbyggnad, men även från det faktum att hon påstår sig ha druckit 50 shots under kvällen, alltså en shot för varje penny i 50 Cents artistnamn! Det faktum att hon ens kan publicera det på sin skitblogg utan att folk skrattar ihjäl sig är för mig fullständigt overkligt. Istället är de flesta av kommentarerna i stil med "Ååååhh, vad härligt det ser ut att vara!", "Ska man uppleva så ska man uppleva", samt "LÄS MIN BLOGG!"

 

1/50 fylla, enligt Kissie!


Jag har valt mig att med vetenskapens hjälp visa vilken idiot Kissie visar sig vara här. Hon har författat inlägget som om hon har druckit shotsen själv, så jag antar att det var så hon ville att det skulle uppfattas. Jag antar även att hon är runt 1,70 lång och väger kring 50 kg. Vidare förmodar jag att shotsen hon drack var rosa tjejshots med en alkoholhalt på kring 25%, alltså någon likör eller liknande. Jag har också valt att räkna med att shotsen var fyror, och inte sexor.

 

Resultatet blir att om Kissie hade ätit klart middagen och började supa klockan 19 och blev fasttagen av pappa blå klockan 01 så hade hon vid tillfället nästan 9 promille. Gränsen för dödlig alkoholförgiftning går vid 4 promille. Även om shotsen hon drack var tvåor (vilket är lite ovanligt, men ändå, hon blev kanske lurad) så är hon ändå uppe i över 3,8. Anta att hon inte var själv på de 50 shotsen, utan bara drack en tredjedel, eller 17 st. Då hade hon isåfall hamnat på fabulösa 2,3 promille efter sex timmars supande, förvisso inte död, men absolut inte i stånd att starta bråk eller "dansa loss med en bloggläsare".

 

Summa sumarum så har Kissie än en gång (är det tredje eller fjärde gången jag gnäller om henne?) trampat i klaveret på sin blogg, och den här gången har hon tillochmed gjort det möjligt att faktiskt bevisa att hon är full av skit.


Kommentarer
Postat av: red

hon kanske besitter Andreas Ahnstedt's fabulösa shotsdrickargener och slukar 50 shots som en hungrig tjockis?

2011-07-31 @ 21:57:22
Postat av: BlondinRobin

Med den midjan? Knappast...

2011-07-31 @ 23:27:15
Postat av: fröken gul

Misstänker att dina beräkningar på Kissis shots i 2cl är mer korrekt när det handlar om Spanien, man bör också ha med i beräkningen att de spär ut billig skit med billig skit - men ändå!

50shots för den lilla tösen är ändå helt absurt!



Tror förövrigt att du tar i lite när du beräknar henne till 50kg, hon kan väl knappast väga mer än 15-20, avsaknaden av hjärna drar ju bort säg en 1,5kg i alla fall, fast det är klart... de där inläggen i bröstregionen lägger väl på en 4-5kg

2011-08-03 @ 09:49:05
Postat av: BlondinRobin

Ja, jag tänkte först dra ett skämt om tuttvikt, men fann att det var lite under min värdighet (hör och häpna!)

2011-08-03 @ 23:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0