Kissie och Bajsie

Tills nyligen så var jag av uppfattningen att Kissie, Blondinbella, Kenza m.fl. lyckades så bra på den svenska bloggscenen på grund av att de är idioter som skriver för idioter. Någon pekade ut för mig att det är troligt att Kissie med efterföljare bara spelar roller på internet för att det ger fler träffar, något jag definitivt håller med om - ehuru det inte direkt motbevisar min tes. Jag tänkte förklara varför.

Det hela med Bissie, Klondinbella och Känza stör mig inte lika myckt som förr, som tur är.


I've grown rather accustomed to unqualified nitwits performing undeserved jobs."
- Kyle, Pure Pwnage


Det hela gäller även Kussie, Blandinbella och Benza - hur kan vi låta dem ens spela roller som självupptagna, språkligt handikappade brats om de nu ska vara en generations röst i ett nytt medium? Varför köper folk det hela?

Just nu har jag studerat Klissies blogg (www.kissies.se) lite extra, av två skäl: dels för att den är sveriges största just nu, och dels för att den skrivs av ett fiskhuvud som sitter på en strippstång med två meloner fastlimmade någonstans på mitten.

För er som har svårt att tänka er det här så snodde jag en slumpmässigt vald bild från hennes blogg:


Kissie, på något pretentiöst releaseparty. Inte med i bild: goodiepåse med produkter från Dolce & Banana.

Jag har även tänkt ut en lämplig metafor för er som har svårt att greppa hela konceptet: tänk er att hela internet är en djurpark. Vad är roligast på djurparken? Frånsett pingvinerna (seriöst, det ser ju ut som om de har kläder på sig! Dumma pingviner, de är djur, de kan inte ha kläder på sig.) så är det såklart apburen. Varför? Jo, för att apor är väldigt lika oss men de hoppar upp och ner och kastar bajs också. Apburen innebär alltid spektakel, och människor älskar spektakel mer än Kissochbajsie älskar injektioner i ansiktet.

Så i en djurpark med världens största apbur är det apan som kan hoppa högst och kasta mest bajs som blir mest uppmärksammad. Just nu är den apan Kissie. Hatten av för henne.

P.S: Fem poäng till den som lyckas hitta den obskyra Killinggängetreferensen!

Kommentarer
Postat av: Christian

Hahaha, rysligt bra! Om jag får gissa på referensen, vilket jag får, kan det vara just att kombinera stripptease och död fisk, vilket brandchefen i NileCity 105,6 utsätter en kille som han hittade i en porrbutik för. Jag vet inte hur långsökt det var, men... rätt?

2010-10-22 @ 08:41:46
Postat av: Robin

Det kan definitivt också vara en referens, men isåfall finns där två; "Docle & Banana" är också en Killinggängetreferens :)

2010-10-25 @ 23:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0