Truman Show

Efter att ha hört ett gäng fjortisar diskutera populärmusik på McDonald's och hört tre galet insnöade människor diskutera politik på gatan känner jag mig mer och mer förvissad om att hela mitt liv förmodligen är någon sorts dokusåpa. Alla andra människor i världen är förmodligen robotar eller extremt duktiga skådespelare, vars enda uppgift verkar vara att bete sig fullkomligt irrationellt tills dess att den sista droppen rinner över...



När man därtill faktiskt har ett papper på att de allra flesta kanske inte riktigt har lika många popcorn i påsen som en själv cementeras antingen känslan ovan eller ett odrägligt gott självförtroende skapas omgående - båda lika illa, egentligen. "Jag är smartare än de flesta av er", lyder förvisningen, oavsett om den är sann eller ej.

Fast när jag tänker efter så kan det också vara precis tvärt om. Det kanske är så att det egentligen är jag som är en idiot och alla omkring mig är jättesmarta, men jag är såpass dum att jag inte förstår att de är smartare än mig?

Något av de borde det vara, och det jävligaste är att jag står lika långt utanför, oavsett vilket av alternativen som är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0