Överklassordlek

Jag vet att tennisveckan i Båstad samt Stockholmsveckan i Visby redan är över, men för er som kanske ska på släktmiddag med flickvännens föräldrar och vill visa er vara lite mer jet set än ni verkligen är - här kommer ett tips!

Grundpelaren för alla samtal bland överklassmänniskor är den här meningen:

"[substantiv]? Ha! Min/Mina [substantiv] har [substantiv]!"

Ersätt bara luckorna ovan med ett lämpligt substantiv för att sömlöst smälta in bland aristokrater, konstkännare eller vinkonnässörer.





Exempel:

"Husträlar? Ha! Mina husträlar har husträlar!"

"Monokel? Ha! Min monokel har monokel!"

"Sommarhus vid kusten? Ha! Mina sommarhus vid kusten har sommarhus vid kusten!"


Och för all del, glöm inte att bre på ordentligt med dialekten. För den som vill vara lite extra avancerad kan även vissa accessoarer vara lämpliga. Vad det är varierar från person till person, men försök vid alla tillfällen att efterlikna den här mannen:



Notera avsaknaden av tidigare nämnda monokel - denne är dock en tidslös accessoar som är svårt att slå fel med. Tumregeln gällande monoklar är "ju större destå bättre" - eller det engelska, mer snitsiga, "more is more". Kan du hitta en tallriksstor monokel och på något sätt lyckas få fast den i ansiktet är du redan hemma.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Niclas 'Ekonomen'

Ahaha spot on old chap. Du har hämtat dig bra från att ha varit tyst en längre stund.

2010-08-03 @ 22:16:42
URL: http://isbjornen.tumblr.com/
Postat av: Christian

Gamle käre Monopolman. Alltid lika oligarkisk.

2010-08-04 @ 07:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0