Kebabrulle

Igår kväll stannade jag och en god vän till vid en Pizzeria, en av de mest beryktade i hemkommunen, eftersom jag var hungrig och inte direkt kände någon lust att stå vid spisen så fort jag kommit hem. Klockan var ca. 21:55, med andra ord fanns långa 5 minuter kvar till stängning, vilket skedde vid 22:00, som skylten utanför informerade mig.

Där inne var det helt tomt. "Score!" tänker jag, "De kommer ha all tid i världen åt att fixa min mat..."

Jag blev emellertid förvånad och förbannad när följande konversation utspelade sig:

Jag: "Tjena, en kebabrulle med vitlöksås, tack."

Pizzabagaren: "Öh... va? Vi har stängt..."

Jag: "Nej det har ni inte? Klockan är ju bara 21:56?"

Pizzabagaren: "Vi har stängt när jag säger att vi har stängt. Ge dig iväg, ungjävel."

Jag: "Men kom igen, jag är ashungrig, och jag ska bara ha en kebabrulle - jag ser för fan att ni har kebab kvar! Det tar ju knappast dig fyra minuter att kasta ihop en kebabrulle..."

Pizzabagaren: "Om jag ville göra en rulle åt dig hade jag gjort det, men nu vill jag inte det. Stick."

Jag: "Ni har enligt eran skylt öppet i tre minuter till, och jag har giltiga pengar med mig, ni kan inte enligt lag avvisa mig eller neka mig att köpa mat nu."

(Jag började här bli ganska arg, det var nog hungern som tog ut sin rätt)

Pizzabagaren: "Vafan säger du, pojkspoling? Jag bestämmer väl för helvete vem jag ska laga mat till själv?!"

Jag: "Alltså, här... Här har du 60 spänn, släpp in mig bakom disken så kan jag fixa min jävla kebabrulle själv, så svårt kan det ju inte vara..."

(Det kan ses som oklokt att förolämpa en yrkeskår samtidigt som man försöker köpa en vara av densamma. Det var det också.)

Pizzabagaren: "Jag vill inte ha dina jävla pengar, snorunge, stick härifrån innan jag ringer polisen. Inte en chans att jag fixar en kebabrulle med vitlöksås åt dig när vi stänger om två minuter, men du kan få en kebajsrulle med saliv på om du vill det."

Jag: "... Vad kostar det?"

Kommentarer
Postat av: Skeptiker

Fast så var det inte...

2010-08-14 @ 00:00:59
Postat av: Richard

...och bagarn har all rätt i världen (nåja) att neka dig att köpa en rulle ;)

2010-08-14 @ 22:10:15
Postat av: Pedagogen

Grabbar, ni pajar ju hela dramaturgin! :(

2010-08-16 @ 14:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0